» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. عضویت رایگان

به مناسبت روز همدان و ایام هفته دولت ، عضویت در كتابخانه های عمومی استان همدان در  روز اول شهریور به صورت رایگان می باشد...

 



تاريخ : دو شنبه 31 مرداد 1393 | 17:8 | نویسنده : لطیفی |

معرفی کتاب «سیره امام صادق(ع) در برخورد با اهل سنت»

1. شناسنامه کتاب
بابایی، سعید؛ سیره امام صادق(ع) در برخورد با اهل سنت؛ قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما، چ1، 1384ه.ش.، شمارگان:1400نسخه، 272ص، موضوع: 1. جعفر بن محمد(ع)، امام ششم، 80-148ق.؛ 2. جعفر بن محمد(ع)، امام ششم، 80-148ق.- نظریه های سیاسی و اجتماعی؛ 3. اسلام- فرقه ها؛ 4. عباسیان-تاریخ؛ 5. امویان-تاریخ؛ 6. فقیهان اهل سنت.

2. گزارش اجمالی محتوا و فصول
کتاب «سیره امام صادق(ع) در برخورد با اهل سنت» در چهار بخش تنظیم شده است. بخش نخست این کتاب، «سیره علمی امام صادق(ع)» نام دارد و از سه فصل با عناوین «خطوط کلی سیره علمی امام صادق(ع)»، «سیره امام صادق(ع) در برخورد با مذاهب و گروههای اهل سنت» و «سیره امام صادق(ع) در برخورد با بزرگان اهل سنت» تشکیل شده است.
در فصل اول این بخش، اصول و سیاستهای کلی فعالیتهای علمی- فرهنگی امام صادق(ع) را به سه گروه تقسیم می کند: 1. اصولی که تنها به شیعیان مربوط می شد؛ همانند معیارهایی که امام در صورت تعارض اخبار و نیاز به ترجیح یکی بر دیگری، به اصحاب آموزش داده است و نیز مانند ارجاع بعضی از اصحاب به برخی دیگر. 2. اصول و ضوابطی که امام در مورد اهل سنت، بیان کرده است؛ همانند تاکید امام بر الهامی بودن علوم خود و پیوستگی علمی او به علو امامان پیشین و رسول خدا(ص) که ایشان را از هرگونه استفاده علمی از عالمان روزگار خود بی نیاز می ساخت؛ 3. خطوط کلی که به گونه ای عام می فرمود و اختصاص به یکی از فریقین نداشت، بلکه شامل هردو گروه می گشت؛ مانند تاکید امام بر نوشتن احادیث و علوم. سپس، دسته اول را از موضوع بحث خارج می شمارد و به بررسی دسته دوم و سوم می پردازد.
در فصل دوم از بخش اول، ابتدا اندیشه های علمی مطرح در زمان امام صادق(ع) را به دو گروه عمده تقسیم می کند: 1. اندیشه های موجود نزد مسلمانان که در برخی مسائل دچار اختلاف و تعدد آرا شده بود. 2. آرا و اندیشه های کفرآمیز که از سوی برخی ملحدان مطرح می شد. سپس، مهمترین گروههای اهل سنت همعصر با امام(ع) را می شمارد: مرجئه، قدریه، جبریه، مشبهه، معتزله، قصّاص و متصوفه. در ادامه مواضع امام در برخورد با آنها را بیان می کند.
در فصل سوم این بخش، بر دیدگاههای کلی و جزئی امام صادق در برخورد با بزرگان اهل سنت تاکید می کند. بدین منظور ابتدا بزرگان معاصر امام را که دوران آن حضرت را درک کرده اند، معرفی و سپس گرایشهای علمی، سیاسی و اجتماعی شان را بررسی و با دیدگاههای امام صادق(ع) مقایسه می کند.
بخش دوم، سیره سیاسی امام صادق(ع) نام دارد و به سیره و برخورد سیاسی امام صادق(ع) با حاکمان بنی امیه که تنها راه مشروعیت خود را اعتراف به خلافت شیخین و نبود نص بر جانشینی رسول خدا(ملاکهای اهل سنت بودن) می دانستند و همچنین حاکمان بنی عباس، سفاح و منصور می پردازد. بدین منظور، ابتدا به برشمردن اصول و سیاستهای کلی امام می پردازد از قبیل: اصل تقیه، نفی مشروعیت خلافت خلفا، بازداشتن افراد از خدمت در دستگاه خلافت، بازداشتن از دوستی با بنی امیه، بازداشتن شیعیان از مراجعه به قضات و والیان، حمایت از قیامهای مردمی بر ضد حکومت ستمگر، به کارگیری مامورانی در دستگاه خلافت، نهی از همنشینی با والیان و کارگزاران حکومتی و رعایت احکام الهی. سپس، سیره سیاسی امام صادق(ع) را در عهد بنی امیه و بنی عباس بیان می کند.
در بخش سوم ذیل سیره اجتماعی امام صادق(ع)، روابط اجتماعی آن حضرت(ع) را با عموم مردم(یعنی اعم از اهل سنت و شیعیان) و روابط آن حضرت(ع) با اهل سنت را بررسی می کند و طی آن اصول کلی برخوردهای اجتماعی امام را می شمرد. اصولی از قبیل: تقیه، همنشینی با اهل سنت، عدم فراخوانی عامه به تشیع، ارتباط امام با همه گروهها، کمکهای مالی به مخالفان، سفارش به صله ارحام، سازمان دهی شیعیان در برابر دیگر فرقه ها، همدردی با همه مردم(شیعه و سنی)، سفارش به بی تفاوتی در برابر توهین به اهل بیت(ع)، بیان برخی واقعیتهای تاریخی.
بخش پایانی کتاب یعنی بخش چهارم، همراه با برنامه سازان نام دارد و به بیان رابطه فقه جعفری و عملکرد رسانه، پیشنهادهای برنامه ای و طرح برخی پرسشهای کارشناسی در موضوع کتاب می پردازد.
این تحقیق در تبیین سیره امام صادق(ع)، هم به برخوردهای شخصی امام با بزرگان اهل سنت استناد می کند و هم با شناسایی بزرگان اهل سنت همعصر با آن حضرت(ع)، آرا و اندیشه های آنان را توضیح داده و سپس گرایشهایی را که بیانگر موافقت یا مخالفت با امام صادق(ع) بوده اند، معرفی می کند.
مخاطب اصلی این کتاب برنامه سازان و فیلمنامه نویسانی اند که در پی شناسایی سیره امام صادق(ع) در برخورد با مخالفان و نیز زوایای زندگی آن امام بزرگوار هستند تا برای الگودهی به افکار عمومی از آن استفاده کنند. کتاب حاضر با بهره گیری از طیف متنوع و متعددی از منابع و عنوان بندیها و دسته بندیهای مناسب، اطلاعات درخور استفاده ای را برای علاقمندان به سیره امام صادق(ع) ارائه می دهد.



تاريخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393 | 14:45 | نویسنده : لطیفی |

اينجا گورستان بقيع است و اين خاک، گنجينه‌دار فريادي است که قرن‌ها، ارباب جور آن را در سينه ما محبوس کرده‌اند.
حکايت بقيع، حکايت غربت است، غربت اسلام
و با که بايد اين راز را باز گفت
که اسلام در مدينة النبي از همه جا غريب‌تر است.
اي چشم، خون ببار تا حجاب از تو بردارند
و ببيني که اين خاک گنجينه‌دار نوراست و مدفن عشق
و اينجا بقعه‌اي است از بِقاع بهشت!
و آن نفخه‌اي که در بهشت، روح مي‌دمد، از سينه اين خاک برمي‌آيد


چرا که اينجا مدفن کليدداران بهشت است.



تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 | 14:34 | نویسنده : لطیفی |

اسم : جعفر
لقبها : صادق- مصدق - محقق - کاشف الحقایق - فاضل - طاهر - قائم - منجی - صابر
كنیه : ابوعبدالله - ابواسماعیل - ابوموسی
نام پدر : حضرت امام محمد باقر ( علیه السلام )
نام مادر : فاطمه ( ام فروه ) دختر قاسم بن محمد بن ابی بكر
زمان تولد : هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری
در روز جمعه یا دوشنبه ( بنا بر اختلاف ) در هنگام طلوع فجر مصادف با میلاد حضرت رسول . بعضی ولادت ایشان را روز سه شنبه هفتم رمضان و سال ولادت ایشان را نیز برخی سال 80 هجری ذكر كرده اند .
محل تولد : مدینه منوره
عمر شریفش : 65 سال
مدت امامت : 34 سال
زمان رحلت ( شهادت ) : 25 شوال سال 148 هجری درباره زمان شهادت نیز گروهی ماه شوال و دسته ای دیگر 25 رجب را بیان كردند .
قاتل : منصور دوانیقی بوسیله زهر
محل دفن : قبرستان بقیع



تاريخ : سه شنبه 28 مرداد 1393 | 14:19 | نویسنده : لطیفی |
توصیه‌های پزشکی امام رضا (علیه السلام) درباره عسل‌ درمانی

امروزه از عسل در درمان بسیاری از ناراحتی ها از جمله بیماریهای قلبی، بهبود سیستم ایمنی، سوء هاضمه، عفونتهای پوستی، کاهش وزن و ... استفاده می شود.عسل را باید در زمره غذاها دانست . خداوند در قرآن و در سوره نحل آن را بعنوان ماده شفابخش برای انسانها معرفی نموده است: «فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ»؛«خوردن عسل برای مردم شفاء است». پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) هم درباره این ماده حیاتبخش فرموده اند: «لم یستشف المریض بمثل شربة العسل»؛ «هیچ مریضی، به مانند نوشیدن عسل شفاء پیدا نمی‌کند.»

امام رضا علیه السلام در بیانی دیگر عسل را شفای دردها و بیماریها دانسته اند. عن الرضا (علیه السلام) عن آبائه عن رسول الله (صلی الله علیه واله): قال ان یکن فی شیئی شفاء ففی شرطه حجام اوشربه عسل. از امام الرضا (علیه السلام) از پدرانش از پیامبر (صلی الله علیه واله) نقل شد که فرمود: اگر در چیزی شفا باشد در حجامت و نوشیدن عسل است. در روایتی از امام رضا علیه السلام از اهمیت عسل سخن به میان آمده است. عن الرضا (علیه السلام) عن آبائه عن رسول الله (صلی الله علیه واله) قال: لا تردوا شربه العسل علی من اتاکم بها. از امام الرضا (علیه السلام) از پدرانش از پیامبر (صلی الله علیه واله) نقل شد که فرمودند: به هر کس از شما که عسل تعارف کردند رد نکند.( بگیرد و بنوشد.

امام رضا علیه السلام در جایی دیگر عسل را راه درمان و پیشگیری از سرماخوردگی معرفی کرده اند. آن حضرت می فرماید: هر که می خواهد در همه ی زمستان از سرماخوردگی دور بماند ، هر روز ، سه لقمه شهد (عسل) بخورد.و در روایتی دیگر آن را درمان دردها برشمرده اند. عن الامام الرضا علیه السلام : پیامبراکرم صل الله علیه و آله و سلم فرمودند : خداوند برکت را در عسل قرار داده است . درمان دردها ، در آن است و هفتاد پیامبر دوام سودمندی آن را از خداوند خواسته اند
در حدیثی دیگر به نقل ار امام کاظم علیه السلام درباره خواص درمانی عسل فرمودند: در عسل ، درمان هر دردی است ، هر کس ناشتا یک انگشت از آن را بلیسد ، این عسل بلغم را پایان می دهد ، صفرا را فرو می نشاند ، تلخه ی سیاه ( زرداب) را مانع می شود ، ذهن را صفا می بخشد و اگر که همراه با کندر خورده شود ، حافظه را نکو می سازد.امام رضا علیه السلام در روایتی دیگر عسل را مایه تقویت حافظه برشمرده می فرماید: سه چیز حافظه را زیاد می کند و بلغم را از بین می برد ، قرائت قرآن ، عسل و کندر.



تاريخ : جمعه 30 مرداد 1393 | 20:2 | نویسنده : لطیفی |


از ما، عمل چندانی نخواسته­اند!


مهم تر از عمل کردن، «عمل نکردن» است! تقوا یعنی «عمل گناه» رامرتکب نشدن! 


همه می پرسند چه کار کنیم؟ من می گویم: بگویید چه کار نکنیم؟ 


و پاسخ اینست: گناه نکنید.

 


شاه کلید اصلی رابطه با خدا « گناه نکردن » است.



تاريخ : جمعه 30 مرداد 1393 | 19:44 | نویسنده : لطیفی |

بدین وسیله به اطلاع علاقه مندان می رسانیم :

نقد استانی کتاب شیلان مورخ 93/5/26 در کتابخانه علامه مجلسی ملایر با حضور استاد امیری برگزار می گردد.

 



تاريخ : یک شنبه 19 مرداد 1393 | 14:48 | نویسنده : لطیفی |

دانلود آهنگ جدید

خداوندا ...

گره های ناگوار، با تو باز می شوند؛
شدت سختی ها، با تو می شکند؛
آنان که دنبال رهایی می گردند،
به تو التماس می کنند.

از قدرتت، سختی های زندگی،
حساب می برند؛
به لطفت،
علت ها و اسباب،
فراهم می شوند؛
با توانایی ات،
سرنوشت، جاری می شود؛
و با اراده ات،
وسایل آماده می شوند.

وقتی که می خواهی،
بی آن که چیزی بگویی،
اسباب، فرمان می برند؛
و وقتی نمی خواهی،
بی آن که چیزی بگویی،
اسباب، از کار می ایستند.

وقت دشواری ها،
آن که صدایش می کنند،
تویی
و وقت گرفتاری ها،

آن که دنبال پناهش می گردند،
تویی...



تاريخ : شنبه 4 مرداد 1393 | 17:58 | نویسنده : لطیفی |

خـــداوند در سـوره شـرح آیــه 5 و 6 مـیـفـرمـایـد :


❤ فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ..... إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ❤


≈≈ بــا هــر سـخـتـی ، آســانـی اسـت . ≈≈


خـــدا دو بــار تـکـرار کــرده کـه تــه دلـمـون قـرص بـاشــه


برای پناهندگی به درگاه خدا، نیاز به هیچ گذرنامه و ویزایی نیست

کافیه نیّت کنی

مهم نیست چقدر گناه به درگاهش میبری

با بلیط یقیـن که بری با گرمتریـن آغوش به استقبالت میاد

【شــَــک نـَکنـــ】




تاريخ : شنبه 4 مرداد 1393 | 17:49 | نویسنده : لطیفی |



بعد از نماز صبح چه کنم ؟ تا آمرزیده شوم

امام باقر (علیه السلام) فرمود:
هر کس بعد از نماز صبح هفتاد بار استغفار کند یعنی بگوید استغفرالله خداوند او را
می آمرزد گر چه گنا ه او در آن روز هفتاد هزار عدد .

امام صادق (علیه السلام) فرمود:

آیا به تو چیزی یاد ندهم که صورت ترا از آتش جهنم حفظ کند. گفتم: بله. فرمود بعد از نماز صبح صد بار بگو اللهم صل علی محمد و آل محمد.

امام رضا (علیه السلام) فرمود:

سزاوار است مرد بعد از تعقیب صبح پنجاه آیه قرآن بخواند.



تاريخ : شنبه 4 مرداد 1393 | 17:39 | نویسنده : لطیفی |

امروز پدری ترکش خورد!

یتیمی افطاری خون دل...

مادری روزه اش را موشک شکست..

و من زولبیا نخوردم تا سیری کاذبش مزاحم بیشترخوردنم نشود!


گاهی خواب روزه دار عبادت نیست،

خیانت است!!!

هیس!

اعراب خوابیده اند!!


 



تاريخ : شنبه 2 مرداد 1393 | 17:32 | نویسنده : لطیفی |

اعمال شب و روز عید فطر

پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید فطر را خدمت تمامی روزه داران عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم .

از جمله لیالى شریفه شب عید فطر می باشد و در فضیلت و ثواب عبادت و احیاى آن احادیث ‏بسیار وارد شده و روایت‏ شده است که آن شب کمتر از شب قدر نیست. برای درک این شب عزیز انجام اعمالی از ائمه علیهم السلام به ما سفارش شده است :



1- در هنگام غروب آفتاب غسل انجام شود .



2- آن شب به نماز، دعا، استغفار، درخواست از حق تعالى و بیتوته در مسجد احیا گردد.



3- بعد از نماز مغرب و عشاء ، نماز صبح و نمازعید فطر ذکر؛" الله اکبر الله اکبر، لا اله الا الله و الله اکبر الله اکبر و لله الحمد الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا " گفته شود.



4- بعد از نماز مغرب و نافله آن، دست ها را به سوى آسمان بلند کرده و بگوید:" یا ذاالمن و الطول یا ذاالجود یا مصطفی محمد و ناصره صل على محمد و آل محمد و اغفرلی کل ذنب احصیته وهو عندک فی کتاب مبین." پس به سجده برود و صد مرتبه در سجده بگوید: " اتوب الى الله " پس هر حاجت که دارد از حق تعالى بخواهد که ان شاء الله تعالى بر آورده خواهد شد. در روایتی از ‏شیخ آمده که: بعد از نماز مغرب به سجده رود و بگوید" یا ذاالحول یا ذاالطول یا مصطفیا محمدا و ناصره صل على محمد و آل محمد واغفرلی کل ذنب اذنبته و نسیته انا و هو عندک فی کتاب مبین." سپس صد مرتبه " اتوب الى الله " بگو.



5- زیارت امام حسین علیه السلام که فضیلت ‏بسیار دارد.



6- ده مرتبه ذکر" یا دائم الفضل علی البریة یا باسط الیدین بالعطیة یا صاحب المواهب السنیة صل علی محمد و آله خیرالوری سجیة واغفرلنا یا ذاالعلی فی هذه العشیة." که از اعمال شب جمعه است، گفته شود.



7- ده رکعت نماز که در شب آخر ماه رمضان اقامه می شود که به صورت پنج نماز دو رکعتی ، در هر رکعت بعد از حمد، سوره توحید ده بار خوانده شود. و در رکوع و سجود ده مرتبه ذکر" سبحان الله والحمدلله و لا اله الاالله والله اکبر" گفته شود. پس از نماز هزار مرتبه استغفار کند و بعد از آن سر به سجده گذارد و بگوید:" یا حی یا قیوم یا ذاالجلال و الاکرام یا رحمان الدنیا والاخرة و رحیمهما یا ارحم الراحمین یا اله الاولین والآخرین اغفرلنا ذنوبنا و تقبل منا صلواتنا و صیامنا و قیامنا."



8- بعد از نماز مغرب و نافله آن دو رکعت نماز بجا آورد، در رکعت اول بعد از حمد هزار مرتبه توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، یک مرتبه توحید بخواند. بعد از سلام سر به سجده بگذارد و صد مرتبه ذکر" اتوب الى الله " گفته شود. پس از آن بگوید: " یا ذاالمن والجود یا ذاالمن والطول یا مصطفی محمد صلى الله علیه وآله صل على محمد وآله و افعل بی کذا و کذا و به جاى کذا حاجات خود را بطلبد و روایت است که حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام این دو رکعت را به این کیفیت ‏بجا مى‏آورد پس سراز سجده برمى‏داشت و مى‏فرمود به حق آن خداوندى که جانم به دست قدرت او است هر که این نماز را بخواند، هر حاجتی از خدا بطلبد البته عطا کند و اگر به عدد ریگ هاى بیابان گناه داشته باشد خدا بیامرزد. و در روایت دیگر به جاى هزار مرتبه توحید صد مرتبه وارد شده است. شیخ و سید بعد از نماز این دعا را نقل کرده‏اند:

 

" یاالله یاالله یاالله یا رحمان یاالله یا رحیم یاالله یا ملک یاالله یا قدوس یاالله یا سلام یاالله یا مؤمن یاالله یا مهیمن یاالله یا عزیز یاالله یا جبار یا الله یا متکبر یاالله یا خالق یاالله یا بارئ یاالله یا مصور یاالله یا عالم یاالله یا عظیم یاالله یا علیم یاالله یا کریم یاالله یا حلیم یاالله یا حکیم یاالله یا سمیع یاالله یا بصیر یاالله یا قریب یاالله یا مجیب یاالله یا جواد یاالله یا ماجد یاالله یا ملی یاالله یا وفی یاالله یا مولى یاالله یا قاضی یاالله یا سریع یاالله یا شدید یاالله یا رئوف یاالله یا رقیب یاالله یا مجید یاالله یا حفیظ یاالله یا محیط یاالله یا سیدالسادات یاالله یا اول یاالله یا آخر یاالله یا ظاهر یاالله یا باطن یاالله یا فاخر یاالله یا قاهر یا الله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا ودود یاالله یا نور یاالله یا رافع یاالله یا مانع یاالله یا دافع یاالله یا فاتح یاالله یا نفاح [نفاع] یاالله یا جلیل یاالله یا جمیل یاالله یا شهید یاالله یا شاهد یاالله یا مغیث ‏یاالله یا حبیب یاالله یا فاطر یاالله یا مطهر یاالله یا ملک یاالله یا مقتدر یاالله یا قابض یاالله یا باسط یاالله یا محیی یاالله یا ممیت ‏یاالله یا باعث‏ یاالله یا وارث یاالله یا معطی یاالله یا مفضل یاالله یا منعم یاالله یا حق یاالله یا مبین یاالله یا طیب یاالله یا محسن یاالله یا مجمل یاالله یا مبدئ یاالله یا معید یاالله یا بارئ یاالله یا بدیع یاالله یا هادی یاالله یا کافی یاالله یا شافی یاالله یا علی یاالله یاعظیم یاالله یا حنان یاالله یا منان یاالله یا ذاالطول یاالله یا متعالی یاالله یا عدل یاالله یا ذاالمعارج یاالله یا صادق یاالله یا صدوق یاالله یا دیان یاالله یا باقی یاالله یا واقی یاالله یا ذاالجلال یاالله یا ذاالاکرام یاالله یا محمود یاالله یا معبود یاالله یا صانع یاالله یا معین یاالله یا مکون یاالله یا فعال یاالله یا لطیف یاالله یا غفور یاالله یا شکور یاالله یا نور یاالله یا قدیر یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله یا رباه یاالله اسالک ان تصلی على محمد و آل محمد و تمن علی برضاک و تعفو عنی بحلمک و توسع علی من رزقک الحلال الطیب من حیث احتسب و من حیث لا احتسب فانی عبدک لیس لی احد سواک ولا احد اساله غیرک یا ارحم الراحمین ما شاء الله لا قوة الا بالله العلی العظیم.



پس به سجده مى‏روى و مى‏گویى: یاالله یاالله یاالله یا رب یا رب یا رب یا منزل البرکات بک تنزل کل حاجة اسالک بکل اسم فی مخزون الغیب عندک والاسماء المشهورات عندک المکتوبة على سرادق عرشک ان تصلی على محمد وآل محمد وان تقبل منی شهررمضان و تکتبنی من الوافدین الى بیتک الحرام و تصفح لی عن الذنوب العظام و تستخرج لی یا رب کنوزک یا رحمان."



9- چهارده رکعت نماز اقامه کند. بعد از هر دو رکعت سلام دهد و در هر رکعت بعد از حمد، یک بار آیةالکرسی و سه مرتبه توحید خوانده شود. براى هر رکعت، ثواب عبادت چهل سال و عبادت هر که در آن ماه روزه گرفته و نماز خوانده اعطاء می شود.



10- شیخ در مصباح فرموده که در آخر شب غسل کن و بر سجاده خود تا طلوع فجر بنشین و عبادت کن.




اعمال روز عید


1- بعد از نماز صبح و نماز عید آن تکبیراتى را که در شب عید ذکر شد، گفته شود.



2- پرداخت زکات فطره پیش از نماز عید.



4- انجام غسل روز عید. که زمان آن بعد از طلوع فجر تا زمان به جا آوردن نماز عید است. در هنگام غسل بگو: " اللهم ایمانا بک و تصدیقا بکتابک واتباع سنة نبیک محمد صلى الله علیه و آله." و پس از غسل بگو:" اللهم اجعله کفارة لذنوبی و طهر دینی اللهم اذهب عنی الدنس."



5- برای اقامه نماز عید لباس نیکو پوشیده و از عطر استفاده نمایید.



6- پیش از نماز عید، در اول روز افطار کنى. و بهتر آن است که به خرما یا به شیرینى باشد. و شیخ مفید فرموده مستحب است خوردن مقدار کمى از تربت‏ سیدالشهداء علیه السلام که براى هر دردى شفا است.



7- قبل از خروج از منزل برای نماز عید، دعایی را که از امام باقر علیه السلام روایت شده را بخوانی: " اللهم من تهیا فی هذاالیوم او تعبا او اعد واستعد لوفادة الى مخلوق رجاء رفده و نوافله و فواضله و عطایاه فان الیک یا سیدی تهیئتی و تعبئتی و اعدادی و استعدادی رجاء رفدک و جوائزک و نوافلک و فواضلک و فضائلک و عطایاک و قد غدوت الى عید من اعیاد امة نبیک محمد صلوات الله علیه و على آله و لم افد الیک الیوم بعمل صالح اثق به قدمته ولا توجهت ‏بمخلوق املته ولکن اتیتک خاضعا مقرا بذنوبی و اسائتی الى نفسی فیا عظیم یا عظیم یا عظیم اغفرلی العظیم من ذنوبی فانه لا یغفرالذنوب العظام الا انت ‏یا لا اله الا انت ‏یا ارحم الراحمین."



8- اقامه نماز عید.



9- زیارت امام حسین علیه السلام.



10- دعاى ندبه خوانده شود. سید بن طاوس فرموده که چون از دعا فارغ شود به سجده رود و بگوید:" اعوذ بک من نار حرها لا یطفى و جدیدها لا یبلى وعطشانها لا یروى" پس گونه راست را بر خاک بگذارد و بگوید:" الهی لا تقلب وجهی فی النار بعد سجودی وتعفیری لک بغیرمن منی علیک بل لک المن علی" سپس گونه چپ را بر خاک بگذارد و بگوید: " ارحم من اساء واقترف واستکان واعترف" پس به حال سجده شود و بگوید:" ان کنت‏ بئس العبد فانت نعم الرب عظم الذنب من عبدک فلیحسن العفو من عندک یا کریم " پس از آن صد بار بگوید: العفو العفو.



تاريخ : چهار شنبه 6 مرداد 1393 | 10:35 | نویسنده : لطیفی |

صفاي باطن در پرتو رمضان

 

این کتاب در180 صفحه به قلم  محمد شفیعی در رابطه با موضوع فلسفه  روزه –  خودسازي در اسلام و  ماه مبارک رمضان توسط  نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دردانشگاهها(قم:دفتر نشر معارف) تدوین یافته است  کتا فوق پژوهشي دربارهروزهو وظايف روزه‏داران است. نويسنده، روزه را عبادتي ناآشكار مي‏داند كه در آن ايده‏ها و عقيده‏هاي راستين آدمي تجلي مي‏يابد وماه رمضانرا ماه خدا و ماه بركات مي‏داند. وي در چهار فصل، با بهره‏گيري از روايات،نخست به جايگاه روزه در بين تمامي اديان و مذاهب اشاره مي‏كند و فلسفهوجوب روزه در اسلام را، رسيدن به تقوا در زمينه‏هاي مختلف مي‏داند، و براين باور است كه روزه در تندرستي انسان نيز نقشي اساسي ايفا مي‏كند. علاوهبر آن، عقيده به آخرت را در دلها زنده مي‏كند و موجب پاكسازي دل از زنگارگناه مي‏گردد. مؤلف عوامل تضعيف اين فرضيه الهي را، افكار ناپسند، لقمهحرام، سخن چيني، عاق والدين، دروغ و غيبت، تكبر و غرور و بدخلقي مي‏داند ومي‏گويد: در پرتو ولايت و قرائت قرآن و توبه و استغفار و دعا و توسلمي‏توان از كمالات روزه بهره بيشتري برد و در پايان به اهميت شب قدر و عيدفطر اشاره شده است



تاريخ : دو شنبه 2 مرداد 1393 | 18:50 | نویسنده : لطیفی |

 

آبدرماني
روزه روش نوين براي درمان بيماريها

اين کتاب اثر يک داشمند و طبيب روسي بنام آلکسی سوفورین است که براي اولين بار در سال 1348حدود 40 سال قبل  در ايران چاپ شده است و بدليل استقبال چشمگير از اين کتاب بارها (چاپ دهم )تجديدچاپ گريده است. مترجم این اثر آقای محمد جعفر امامی است. مقدمه  این کتاب توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید تحریر یافته است .وناشر آن دارالکتب الاسلاميه می باشد.



تاريخ : دو شنبه 1 مرداد 1393 | 18:47 | نویسنده : لطیفی |

روزه می تواند زندگیت را نجات دهد

اين اثر حاصل تجربه طبابت 50 ساله دکتر هربرت مک گالفين شلتن (herbert mc golphinshelton )
است که در يکي از ايالتهاي امريکا کلينيکي داشته و با اين روش (امساک درماني )بيماران لاعلاج را که پزشکي نوين عاجز از درمان انهاست را با اين متد معالجه مي کرده است و جالب اين است که در قلب امريکا با ان پيشرفتهاي خيره کننده پزشکي و داروهاي با کيفيت بالا اين پزشک امريکايي در قدم اول براي معالجه بيماران صعب العلاج ولاعلاج داروهاي انان را در سطل اشغال مي ريخته و سپس با روش - آب درماني - اينگونه بيماران را درمان مي نموده است .ودر ايران از سال 1377 نيز اين متد درماني (امساک از تمام خوردنيها + نوشيدن آب خالص ) را استاد حسن جلاليان براي معالجه بيماران بکار مي گيرند و در سال 1381 از مراجع معظم تقليد و همچنين از حضرت ايه الله خامنه اي استفتاء و کسب اجازه نموده اند و از سال 1383 نيز تنها پايگاه اينترنتي طب آب درماني در متد (امساک از تمام خوردنيها +نوشيدن آب خالص )را تاسيس نمودند اين کتاب در 37 بخش تنظيم شده است و بيماريهايي مانند سرطان - ميگرن - سنگ صفرا - کوليت - زخم معده - پروستات و ...... مطرح شده است و از نظر علمي اين متد درماني معرفي گرديده اسـت



تاريخ : دو شنبه 1 مرداد 1393 | 18:45 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.